مهاجرت روانشناس

مهاجرت روانشناسان به استرالیا

تقاضای روانشناسان برای مهاجرت به استرالیا.و کانادا در سال های اخیر با سیر صعودی همراه بوده است. در سال های اخیر کشور استرالیا به عنوان سومین مقصد تحصیلی و مهاجرتی محبوب برای مقاضیان روانشناس تبدیل شده است. بررسی ها حکایت از آن دارد که استرالیا از بهترین مقاصد مهاجرت روانشناسان محسوب می شود.

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت روانشناس شناخته شده است. روانشناسان برای یافتن شغل در استرالیا به دلیل اشتغال رو به افزایش در رشته روانشناسی با مشکلات اندکی مواجه خواهند بود. به همین دلیل گزینه مهاجرت خانوادگی به استرالیا برای روانشناسان از جاذبه فراوانی برخوردار است. پیش بینی ها حکایت از آن دارد که در پنج سال آینده، شاهد حدود ۲۰ % افزایش فرصت های شغل در استرالیا از سوی روانشناسان تامین گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با  کارشناسان گروه بین المللی پرواز از طریق درگاه های ارتباطی و یا شبکه های مجازی در ارتباط باشید. متخصصین ما با ارزیابی سوابق تحصیلی، مهارت ها و تجربه کاری شما، احتمال پذیرش درخواست شما از سوی کارفرما را بررسی و در سریعترین زمان ممکن برای شما اقدام خواهند نمود.

چشم انداز شغل در استرالیا

به طور کلی چشم انداز شغل در استرالیا برای روانشناسان مثبت و رو به رشد ارزیابی گردد. بر همین اساس رشته روانشناسی در استرالیا در حال حاضر از پر تقاضاترین مشاغل موجود  در بین سایر حرفه های اعلام شده از سوی دولت برای مهاجرت به استرالیا شناخته شده است. به همین دلیل بر آمار و ارقام نشان دهنده افزایش درخواست ویزای استرالیا برای سوی روانشناسان در استرالیا بوده و شرایط مهاجرت به استرالیا برای ایشان نیز راحتر از سایر رشته های مشابه باشد. به همین دلیل است که آن ها بر این باورند که شرایط زندگی در استرالیا برای آن ها مناسبتر از سایر کشور ها از جمله کانادا باشد.

سهمیه ها

 

بر اساس آمار منتشره سهمیه ویزاهای مهارتی – کاری (Skills) برای مهاجرت به استرالیا به ۱۰۹۹۰۰ افزایش خواهد یافت. عدد ۳۰,۰۰۰ ظرفیت بیشتر از ظرفیتی است که برای سال مالی قبل از سوی دولت استرالیا در نظر گرفته شده است.

رشته روانشناسی به دلیل ارتباط با طبیعت انسانی دارای کاربردهای فراوانی در مراقبت های بهداشتی، آموزشی و حتی صنعت دارد. دلیل دیگری توجه به این حرفه در استرالیا مربوط به مهاجرپذیر بودن این کشور است. بسیاری از افرادی که در استرالیا سکونت دارند یا در مرحله مهاجرت به استرالیا هستند و یا این مرحله را پشت سر گذاشته و در حال حاضر زندگی در استرالیا به عنوان هدف تحقق یافته آن ها است، بی تردید نیازمند بهره مندی از خدمات روانشناسان آگاه در این زمینه خواهند بود. بی شک تمامی آن ها از آثار مهاجرت و شرایط مهاجرت به استرالیا متاثر بوده اند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با هر یک از شرایط مذکور را دارید می توانید از خدمات حضوری و آن لاین گروه کارشناسان پرواز استفاده نمایید. این گروه امکان بهره مندی متقاضیان عزیز از خدمات مشاوره ای رایگان خود را به صورت آن لاین (برخط) از سراسر ایران و یا خارج از ایران را فراهم نموده است. برای این کار فقط کافی است از طریق درگاههای ارتباطی معرفی شده در ذیل صفحه با همکاران ما در تماس باشید، تا در حداقل زمان ممکن اطلاعات دقیق، صحیح و لازم در اختیار شما قرار گیرد. 

دلایل روانشناس در مهاجرت به استرالیا

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد روانشناسان برای مهاجرت به استرالیا دلایل زیادی مطرح را دارند. زندگی در استرالیا و یافتن شغل در استرالیا به دلیل بالا بودن سطح درآمد و حقوق و همچنین وجود فرصت های کاری متنوع، از مهم ترین دلایل برای افزایش درخواست مهاجرت به استرالیا برای روانشناسان باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که جمعیت کشور استرالیا، جمعیتی سالمند است. به همین جهت، نیاز به خدمات بهداشتی و پزشکی از دیگر دلایل فراهم بودن فرصت های بی نشیر برای روانشناسان در مهاجرت به استرالیا تلقی گردد. مضاف بر آن، زندگی در استرالیا همراه با  آرامش و صلح به عنوان یک کشور پیشرفته و برخورداری از مزیت های اقامت در کشوری با بالاترین کیفیت زندگی و کار، می تواند از دیگر دلایل روانشناسان برای مهاجرت به استرالیا باشد. در همین راستا می توان به بالا بودن درآمد در نتیجه اخذ ویزای استرالیا، برخورداری از خدمات اجتماعی در صورت مهاجرت خانوادگی به استرالیا اشاره نمود. امکان اخذ اقامت دائم از طریق کار و یافتن شغل در استرالیا، می تواند دلیلی دیگر بر انتخاب مهاجرت به استرالیا از سوی روانشناسان محسوب گردد.

برای یافتن راهی مطمئن، دقیق و سریع در مهاجرت به استرالیا، از مشاوره رایگان کارشناسان پرواز بهره مند شوید. گروه کارشناسان پرواز، برای اطلاع مشتریان خود از شرایط مهاجرت به استرالیا، زندگی در استرالیا،و حتی یافتن شغل در استرالیا، خدمات مشاوره ای رایگان با امکان ارتباط مستقیم بین شما و وکلای رسمی سازمان مارا را فراهم خواهند نمود.متقاضایان مهاجرت به استرالیا و کارجویان شغل در استرالیا می توانند بدون حضور در دفتر گروه بین المللی پرواز، از سراسر ایران و حتی خارج از ایران، برای اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا و بهره مندی از مشاوره آن لاین (برخط) و رایگان با ما در تماس باشند.

برای یکسال آینده، برای مهاجرت استرالیا نسبت به سال گذشته، با افزایش ظرفیت بویژه در مورد ویزاهای کار و مهارت مواجه هستیم. همچنان ما با برنامه مهاجرتی سنگینی در حدود ۱۹۰ هزار برای پروسه ویزاهای اقامت دائم استرالیا روبرو خواهیم بود. برنامه اعلامی از سوی دولت استرالیا در این زمینه برنامه بزرگی است.

گرایش های شغلی روانشناس در مهاجرت به استرالیا

متقاضیان برای یافتن شغل در استرالیا و یا حتی پذیرش تحصیلی در استرالیا در رشته روانشناسی به استرالیا با توجه با دارا بودن در گرایش های مختلف، می توانند در این کشور فعالیت کنند. به طور کلی فرصت های شغلی موجود در استرالیا در حوزه روانشناسی در سه زمینه تحقیق و آموزش علمی، بخش خدمات و بخش درمان پیش بینی شده است. برخی از گرایش های شغلی رشته روانشناسی در استرالیا عبارت است از:

  • روانشناسی بالینی: تشخیص، بررسی، درمان اختلالات ذهنی، رفتاری و احساسی
  • روانشناسی تربیتی: بررسی آموزش و یادگیری
  • روانشناسی شناختی: بررسی و مطالعه افکار، ذهنیات و خاطرات افراد
  • روانشناسی تجربی: مطالعه واکنش انسان ها و حیوانات به محیط
  • روانشناسی سلامت: بررسی و مطالعه دلایل بیماری و روش های کنترل بیماری
  • روانشناسی ورزشی: بررسی روش های افزایش تمرکز، انگیزه و روحیه ورزشکاران
  • روانشناسی مدرسه: مشاوره با دانش آموزان و اولیا و کادر مدرسه و بررسی مشکلات یادگیری و تربیتی
  • روانشناسی مشاوره: بررسی مشکلات دانش آموزان در مدارس و بیماران در بیمارستان ها
  • روانشناسی عصب شناسی: بررسی و مطالعه ارتباط بین سیستم های مغزی و رفتار افراد

وش های مهاجرت به استرالیا برای روانشناس

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی دانشگاه های خارج از استرالیا می توانند برای مهاجرت شغلی به استرالیا از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر Skilled Worker استرالیا اقدام کنند. متقاضیان با اخذ ویزای استرالیا در ساب کلاس Sub Class 189 و ویزای استرالیا در ساب کلاس Sub Class 190 از زیرمجموعه های ویزای اسکیل ورکر می توانند برای مهاجرت به استرالیا درخواست دهند.

علاوه بر این، روانشناسان می توانند با دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرماهای استرالیایی در این کشور به کار و طبابت بپردازند. از جمله روش های مهاجرت روانشناسان به استرالیا ویزاهای Sub Class زیر را می توان نام برد:

وظایف سازمان ارزیابی مدارک روانشناس برای مهاجرت به استرالیا

روانشناسان مشغول کار و تحصیل در کشورهای دیگر جهان، می توانند با ارائه مدارک تحصیلی خود به سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا APS می توانند مراحل معادل سازی مدارک را انجام داده و برای مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند.

مسئولیت ها و وظایف سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا عبارت است از:

  • ارزیابی مدارک علمی متقاضیان مهاجرت به استرالیا
  • برگزاری دوره های آمادگی روانشناسی
  • ارائه ویزای اقامت به روانشناسان مهاجر
  • پذیرش روانشناسان در دانشگاه های معتبر
  • استخدام در سازمان ها و ارگان های رسمی
  • ارائه راهنمایی ها، اطلاعات و خدمات مشاوره ای
  • ارائه منابع علمی در حوزه های آموزش و پژوهش

اگر متقاضی در یکی از دانشگاه های ایران در رشته روانشناسی، تحصیل نموده است و مدرک تحصیلی خود را از این دانشگاه ها اخذ نموده باشد، برای مهاجرت به استرالیا، زندگی و یا شغل در استرالیا، لازم است که مدرک و تجربه خود را معادل سازی نماید.

سایر حوزه های ثبت بین المللی شرکت

معادل سازی تحصل و کار مرتبط یعنی ارزیابی مدارک تحصیلی روانشناس را سازمان روانشناسی استرالیا (APS) انجام می دهد. اگر مدارک علمی متقاضی ایرانی مورد تایید این سازمان قرار گیرد، متقاضی می تواند برای مهاجرت به  استرالیا یا یافتن شغل در استرالیا و یا مهاجرت خانوادگی به استرالیا اقدام نماید.

برای نیل به منظور مهاجرت به استرالیا و اطلاع از شرایط زندگی در استرالیا و یافتین شغل در استرالیا، بهترین روش‌، استفاده از اطلاعاتی است که در سایت‌های دولتی کشور استرالیا منتشر شده و یا مطالعه مقالاتی است که از سوی همکاران ما تهیه و در سایت قرار داده شده است. گروه کاریابی پرواز توانسته است با دریافت مشاوره و نظرات کادری مجرب، راه هموار و امنی را برای متقاضیان و کارجویان زندگی در استرالیا و مهاجرت به استرالیا فراهم نموده و درمسیر آینده آن ها را هموار سازد.

ارزیابی مدارک روانشناس در مهاجرت به استرالیا

انجمن روانشناسان استرالیا Australian Psychological Society یا APS مسئولیت تطابق مدارک تحصیلی روانشناسان مهاجر را با استانداردهای سازمان ارزیابی را بر عهده دارد. این سازمان به معادل سازی مدارک علمی روانشناسان مهاجر می پردازد و آزمون ها و دوره های لازم را برگزار می کند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد تایید سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان مهاجر در استرالیا ارائه شده است:

روانشناسی بالینی – 272311

روانشناسی آموزشی – 272312

روانشناسی سازمانی – 272313

روانشناسی عمومی – 272399

بهترین گرایش شغلی روانشناسی در استرالیا

رشته روانشناسی بالینی در هر حوزه شغلی، افراد بیشتری را مشغول کار در حوزه روانشناسی می کند. بر این اساس تقاضای شغلی برای رشته روانشناسی بالینی و روانشناسی مشاوره در استرالیا از دیگر گرایش های شغلی رشته روانشناسی بیشتر است. فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بالینی در استرالیا به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های روحی و روانی و اختلالات روانی می پردازند. روانشناسان بالینی در حوزه های گسترده ای همچون کلینیک های بیماری های روحی و روانی، بیمارستان ها و بخش خصوصی در استرالیا می توانند مشغول کار شوند.

مراحل مهاجرت به استرالیا از سوی روانشناس

به طور کلی نحوه مهاجرت به استرالیا از سوی روانشناس، بر اساس نوع ویزای انتخاب شده، متفاوت خواهد بود. روانشناس برای مهاجرت به استرالیا باید مراحل زیر را پشت سر بگذراد:

برترین دانشگاه های روانشناسی استرالیا

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های روانشناسی استرالیا پس از فارغ التحصیلی از مزیت اخذ اقامت این کشور برخوردار می شوند. دانشگاه های  استرالیا با دارا بودن استانداردهای بین المللی آموزشی در سطح عالی در میان برترین دانشگاه های روانشناسی جهان قرار دارند. متقاضیان می توانند در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی در استرالیا تحصیل کنند. بهترین دانشگاه های دشته روانشناسی استرالیا عبارت است از:

هزینه های تحصیل روانشناسی در دانشگاه های استرالیا

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم و مدارک مورد نیاز می توانند در برترین دانشگاه های استرالیا به تحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی بپردازند. بسیاری از دانشگاه های روانشناسی استرالیا در زمره برترین دانشگاه های جهان و استرالیا می باشند.

  • متوسط هزینه های تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه های استرالیا سالانه در حدود 30.000 دلار استرالیا می باشد.
  • متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا ماهانه در حدود 1300 تا 1500 دلار استرالیا می باشد.
  • هزینه های خورد و خوراک ماهانه در استرالیا در حدود 500 دلار، اجاره بهای خوابگاه دانشجویی در حدود 500 تا 700 دلار و حمل و نقل عمومی در حدود 150 تا 200 دلار استرالیا در هر ماه می باشد.

معایب مهاجرت به استرالیا برای روانشناس

رشته روانشناسی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشور استرالیا محسوب می شود. زیر گروه های رشته روانشناسی نیز برای اشتغال در استرالیا پرتقاضا می باشند. اما از مهم ترین معایب مهاجرت روانشناسان به استرالیا این است که مدرک تحصیلی قابل تایید و پذیرش برای صدور مجوز کار در این کشور مدرک کارشناسی ارشد به بالا در حوزه روانشناسی است. در واقع روانشناسانی که دارای مدرک کارشناسی روانشناسی می باشند باید در ابتدا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا اقدام کنند. با تحصیل در دانشگاه های استرالیا یا نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا روانشناسی نیاز به ارسال مدارک برای سازمان ارزیابی مدارک علمی استرالیا نمی باشد و فارغ التحصیلان می توانند برای کار و اشتغال در حوزه روانشناسی درخواست دهند.

مهاجرت روانشناس به استرالیا و اخذ اقامت

روانشناسان پس از اخذ ویزای کار استرالیا و کار و اشتغال مستمر به مدت ۵ سال در این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در واقع پس از 3 تا 4 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات ها به موقع و منظم روانشناسان می توانند برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. پس از گذشت ۳ سال از دریافت مجوز اقامت دائم استرالیا به شرط زندگی و اقامت در این کشور روانشناس مهاجر می تواند برای اخذ پاسپورت استرالیا اقدام کند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با هر یک از شرایط مذکور را دارید می توانید از خدمات حضوری و آن لاین گروه کارشناسان پرواز استفاده نمایید. این گروه امکان بهره مندی متقاضیان عزیز از خدمات مشاوره ای رایگان خود را به صورت آن لاین (برخط) از سراسر ایران و یا خارج از ایران را فراهم نموده است. برای این کار فقط کافی است از طریق درگاههای ارتباطی معرفی شده در ذیل صفحه با همکاران ما در تماس باشید، تا در حداقل زمان ممکن اطلاعات دقیق، صحیح و لازم در اختیار شما قرار گیرد. 

سایر مشاغل در استرالیا

اگر قصد آشنایی بیشتر با هر یک از شرایط مذکور را دارید می توانید از خدمات حضوری و آن لاین گروه کارشناسان ریوین استفاده نماییداین گروه امکان بهره مندی متقاضیان عزیز از خدمات مشاوره ای رایگان خود را به صورت آن لاین (برخطاز سراسر ایران و یا خارج از ایران را فراهم نموده استبرای تحقق این مهم، کافی است از طریق درگاههای ارتباطی معرفی شده در ذیل صفحه با همکاران ما در تماس باشید، تا در حداقل زمان ممکن اطلاعات دقیق، صحیح و لازم در اختیار شما قرار گیرد.

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها