لینکدین و مهاجرت به استرالیا

لینکدین و مهاجرت به استرالیا

همواره می تواند برای شما این ابهام وجود داشته باشد که در یک وب سایت مربوط به مهاجرت و کاریابی بین المللی به شبکه ای با عنوان لینکدین که یک شبکه اجتماعی است پرداخته می شود.

بی شک همه شما تایید می نمایید که شبکه های اجتماعی در زندگی کنون بشر نقش بسیار پیچیده و اساسی را بر عهده دارند. آن ها در انتقال اطلاعات در تمامی زمینه‌ها موثر هستند. لینکدین نیز در این زمینه شهرت زیادی را به خود اختصاص داده است. به ویژه، در زمینه کارهای تخصصی مربوط به شغل و کاریابی از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

مبدعین این شبکه اجتماعی به دنبال این هدف بوده اند تا از طریق لینکدین بتوانند یک محیط کاری به جزء وب سایت های کاریابی و همچنین تبلیغات موجود در مجلات روزنامه ها و سطح شهر را برای مشتریان خود فراهم نمایند. به همین جهت است که متخصصین توصیه می کنند تا کارجویان و متخصصین در فنون مختلف در شبکه اجتماعی لینکدین عضو شوند. اهمیت این موضوع به آن است که عضویت و استفاده از لینکدین برای مهاجرت بخصوص مهاجرت و یافتن فرصت های شغلی جدید در کشور استرالیا اهمیت فراوانی برخوردار است. به طوری که بسیاری از مشاغل ابتدا در این شبکه اجتماعی توسط شرکت های معتبر به اشتراک گذاشته می شود. پروفایل شما یک رزومه آنلاین برای شما محسوب می شود.

می توان از مشکل یافتن شغل به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور نام برد. پیدا کردن شغل است. برخی از انواع مهاجرت همانند تحصیلی و یا سرمایه گذاری داشتن کسب و کار را الزامی نمی داند. اما در هر صورت، یافتن شغل برای اقامت و زندگی در هر کشوری امری ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل همین موضوع بیشترین سوال وبه عبارت دیگر مهمترین نگرانی را در بین خانواده ها به خود اختصاص داده است. به همین منظور می توان از ظرفیت لینکدین در زمینه مهاجرت استفاده نمود. در این بخش در صدد آن هستیم تا از چرایی ضرورت بهره مندی از طرفیت لینکدین برای مهاجرت به استرالیا مطالبی را ارایه نماییم.

پیش از بیان هر مطلبی اشاره به این نکته مهم است که برای مهاجرت به یک کشور مدرن، ارتباط با شبکه اجتماعی لینکدین، ضروری است. اگر طرز فکری مانند بسیاری از هموطنان خود دارید و آن را زیاد جدی نمی گیرید سخت در اشتباه هستید. از همین حالا به دنبال بروز کردن حساب کاربری خود در لینکدین باشید. آن می تواند برگ برنده شما در پیدا کردن یک شغل مناسب در استرالیا محسوب شود. پیشنهاد ما این است که پروفایل خود را در لینکدین بر اساس سوابق کاری ارائه شده در پرونده مهاجرتی خود تنظیم نمایید. توضیه می کنیم تا حساب کاربری و پروفایل خود را به زبان انگلیسی آماده نمایید. سعی کنید هر چند روز یکبار و در فواصل کوتاه، آن را بروز رسانی کنید و در آن مطلب بگذارید.

در پاسخ لازم به اشاره است که این دو شماره دارای وجود اشتراکاتی  هستند. کاربردهایی نیز برای آن دو متصور است.  به عنوان نمونه می‌توان اشاره نمود که در برخی از موارد از کد ABN به جای کد ACN استفاده می شود. در بخش‌های بعدی با این دو شماره، کاربردهای آنها و نحوه اخذشان بیشتر آشنا خواهید شد.

لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار پیشرفته در حوزه کسب وکار است. پروفایل شخصی کاربران آن با تمرکز بر تجربیات شغلی، دوره های آموزشی و تخصص‌های ایشان تکمیل می گردد. هدف از طراحی و اجرای این شبکه، آن است که شایستگی و استعداد های کاربران را برای به دست آوردن یک شغل یا توانایی ایشان به عنوان یک نیروی متخصص را به شرکت ها و سایر افراد به نمایش بگذارد.

اگر قصد مهاجرت دارید پروفایل لینکدین خود را تکمیل کنید

افرادی که مسئولیت استخدام کارمندان را در شرکت های ملی و فرا ملی بر عهده دارند، به میزان تکمیل بودن پروفایل شما اهمیت بسیار می دهند. از این رو، در صورتی که پروفایل شما کامل نباشد و سوالات آن را به درستی تکمیل نکرده باشید، از رزومه شما عبور می کنند. پروفایل شما را نادیده می گیرند. برای همین توصیه می گردد تا به موارد زیر توجه نمایید و در صورتی که در اکانت کاربری شما آن قسمت ها کامل نبوده و یا به اشتباه تکمیل شده اند، آنها را تکمیل و یا اصلاح نمایید:

 

  • عکس پروفایل شما با کیفیت و تمام رخ باشد و تا حد رسمی.
  • نام و نام خانوادگی خود را به صورت کامل بنویسید. از نوشتن نام مستعار خودداری نمایید. توجه کنید که لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی و حرفه‌ای می باشد.
  • در پایین اسم شما بخشی وجود دارد به عنوان Headline که بسیار مهم است و باعث می شود که افرادی که به عنوان recruiter(استخدام کننده) هستند در جستجو و جست و جو شما را زودتر پیدا کنند، در نتیجه در آن قسمت تخصص خود را وارد کنید.
  • Location (موقعیت جغرافیایی) یکی از موارد تعیین کننده در گرفتن پیشنهادهای کاری است. در آن بخش، محلی که الان در آن قرار دارید را وارد نمایید و از وارد  نمودن اطلاعات غلط  Fake Location خودداری نمایید. دلیل آن واضح است، اطلاعات غلط ممکن است باعث از بین رفتن فرصت ‌های شما شود.
  • در قسمت Industry بخش و صنعتی که در آن فعالیت دارید را وارد کنید.
  • Contact info بخشی مهمی است که بهrecruiterها این امکان را می دهد که بتوانند با شما تماس بگیرند. مرسوم ترین تماس از طریق چت لینکدین است. هر چند که recruiterها از چت لینکدین برای تماس با شما استفاده میکنند، اما تکمیل کردن این بخش خالی از فایده نخواهد بود.
  • در قسمت Summary خلاصه‌ای و چکیده ای از خود را بنویسید. به عنوان نمونه، چند سال سابقه کار دارید. نقاط قوی شما در کار چه استو مطالبی أمثال آن.

موارد ذکر شده را از طریق قسمت Edit Intro را می توانید ویرایش و اصلاح نمایید. موارد دیگری که باید ویرایش نمود به شرح زیر می باشد:

  1. سوابق کاری شما که از قسمت Experience قابل ویرایش است.
  2. سوابق تحصیلی که از قسمت Education قابل ویرایش است.
  3. مهارت‌های شما که از بخش Skills قابل تکمیل کردن است.
  4. دستاوردهای شما مثل مدرک‌های تخصصی، دانش زبان، پروژه‌ها که از بخشAccomplishments قابل تکمیل کردن است.

موارد ذکر شده در قسمت بالا را کاملا با صداقت تکمیل کنید چرا که می تواند به شما در رسیدن به یک مصاحبه کاری و در نهایت یک شغل مناسب کمک کند.

زبان لینکدین برای متقاضیان مهاجرت

پیشنهاد در زمینه این است که لینکدین خود را به زبان انگلیسی تنظیم نمایید. در صورتی که قصد مهاجرت به کشوری غیر انگلیسی زبان همانند آلمان را دارید، توصیه می شود زبان آلمانی را نیز به آن اضافه نمایید.

CONNECTIONS های تخصصی و استرالیایی در حیطه کاری خود را پیدا نمایید.

در این مرحله شما باید به دنبال افراد فعال در حوزه کاری خود باشید در نتیجه شما باید Location خود را استرالیا وارد کنید.

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها