برنامه های جدید دولت استرالیا برای اقامت دائم به مهاجرین غیر قانونی

برنامه های جدید دولت استرالیا برای اقامت دائم به مهاجرین غیر قانونی

دولت آنتونی آلبانیز، نخست وزیراسترالیا، در راستای جامه عمل پوشاندن به یکی از وعده‌های اصلی انتخاباتی خود، شامگاه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای ازاعطای ویزای اقامت دانم خبر داد.

به گزارش رادیونشاط، بر اساس این بیانیه، از روز دوشنبه حدود 19000 نفر از پناهندگان دارای ویزای حفاظت موقت(TPV) یا ویزای سازمانی پناهگاه امن (SHEV) می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت دائم در این کشور تقاضا ارسال کنند.

اندرو گیلز، وزیر مهاجرت استرالیا اظهار داشت، ادامه بلاتکلیفی افرادی که در این کشور مشغول به کار بوده یا کارآفرین هستند و در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی، مالیات نیز پرداخت می‌کنند، از منظر اقتصادی و اجتماعی هیچ معنایی ندارد.

در این بیانیه آمده است، صرفا پناهندگانی که پیش از آغاز اجرای عملیات حفاظت مرزی مستقل در اواخر سال 2013 وارد استرالیا شده یا پیش از 14 فوریه 2023 موفق به دریافت یکی از ویزاهای TPV یا SHEV شده‌اند اجازه دارند براساس دستورالعمل جدید برای درخواست ویزای اقامت دائم اقدام کنند.

بدین ترتیب کسانی که ویزای اقامت دائم دریافت می‌کنند، از مزایایی مانند پرداخت‌های رفاهی، طرح ملی بیمه معلولیت (ان دی آی اس) و حمایت از تحصیل در دانشگاه بهره‌مند می‌شوند. آنها همچنین شهروند استرالیا محسوب شده و اجازه خواهند داشت از اعضای خانواده خود برای سفر به استرالیا دعوت به عمل بیاورند.

با این حال 2500 نفر از پناهندگانی که ویزای آن‌ها لغو یا مردود اعلام شده، مشمول طرح جدید نبوده و دولت استرالیا از آن‌ها خواسته داوطلبانه خاک این کشور را ترک کنند.

کلر اونیل، وزیر کشور استرالیا اظهار داشت، دولت به استمرارعملیات مرزهای مستقل پایبند بوده و کسانی که بدون داشتن ویزای معتبر یا با قایق وارد این کشورشوند، بازگردانده خواهند شد.

لازم به ذکر است که دولت فدرال پیشتر به دارندگان ویزای اقامت دائم که با قایق وارد استرالیا شده بودند اجازه داد، اعضای خانواده خود را هم به این کشور بیاورند.

https://www.radioneshat.com/fa/news/16683

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها