کشف اطلاعات جدید در مورد یکی از مرموزترین حوادث دریایی تاریخ استرالیا

کشف اطلاعات جدید در مورد یکی از مرموزترین حوادث دریایی تاریخ استرالیا

براساس مقاله منتشره در شبکه خبر یورونیوز، تیمی از باستان‌شناسان بین‌المللی توانسته اند پس از پنج سال تحقیق اطلاعات جدیدی را در خصوص یکی از مرموزترین حوادث دریایی تاریخ استرالیا به دست آورند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، کشتی هلندی باتاویا، متعلق به کمپانی هند شرقی که حدود ۴۰۰ سال پیش (در سال ۱۶۲۹) در نزدیکی جزایر آبرولهوس استرالیای غربی به صخره‌ای مرجانی در ساحل جزیره بیکن برخورد نموده بوده و غرق شد، به یکی از پیچیده ترین حوادث تاریخی در استرالیا تبدیل شده است.

بر أساس تخمین و حدس های تاریخی، در این سانحه دریایی حدود چهل مسافر در حالی که در تلاش برای نجات خود بودند، غرق شدند. بر همین اساس، گفته شده است ۳۰۰ نفر دیگر توانستند خود را به جزیره برسانند.

اما دلیل اینکه این حادثه به عنوان یک موضوع تاریخی مطرح شده است مربوط می شود به شورش فردی به نام جرونیموس کورنلیس که جانشین کاپیتان کشتی بوده است. او با همکاری شماری دیگر از خدمه کشتی، حدود ۱۲۵ نفر از بازماندگان شامل زنان و کودکان و نوزادان را قتل‌عام نمودند. در تاریخ نوشته شده است که او همچنین شماری از زنان را به عنوان برده جنسی گرفت. این حوادث زمانی رخ می دهد که کاپیتان کشتی برای دریافت کمک جزیره را ترک کرده نموده است.

در همین حین گروهی دیگر از بازماندگان علیه او شورش کردند و سرانجام پس از بازگشت کاپیتان و نبردهای مرگبار، کورنلیس دستگیر و پس از محاکمه به همراه شش تن از افرادش اعدام شد.

اتفاقات منجر به غرق شدن کشتی باتاویا و نزاع‌های پس از آن برای قرن‌ها نظر مورخان و افراد کنجکاو را به خود جذب کرده است. در حال حاضر، یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی به رهبری باستان‌شناسان دانشگاه استرالیای غربی، شواهدی جدیدی را به دست آورده اند که جزئیاتی از سرنوشت ساکنان این کشتی را روشن تر می‌کند.

باستان‌شناسان در تحقیقات خود بر گورستان مرکز جزیره «بیکن» تمرکز نموده اند که اجساد قربانیان در روزهای اول پس از شورش در آن جا دفن شده است.

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها