کشتار برای داروهای سنتی چینی؛ جنین الاغ‌های اروپایی در آزمایشگاه تولید می‌شود

کشتار برای داروهای سنتی چینی؛ جنین الاغ‌های اروپایی در آزمایشگاه تولید می‌شود

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند برای حفظ ده‌ها گونه رو به انقراض الاغ از لقاح مصنوعی خارج از بدن (IVF) استفاده می‌کنند. این گروه تحقیقاتی نخستین جنین الاغ را با استفاده از این فناوری تولید کرد.

این جنین الاغ که از نژاد اروپایی رو به انقراض است، تا زمانی که محققان بتوانند ماده مناسبی برای لانه گزینی آن پیدا کنند، به صورت یخ‌زده نگهداری می شود.

دکتر آندرس گامبینی، محقق دانشگاه کویینزلند می‌گوید: «با استفاده از لقاح مصنوعی خارج از بدن که ابزار نوینی برای تولید جنین در آزمایشگاه است، در صورت لزوم می‌توانیم مجددا گونه‌های رو به انقراض را تولید کنیم.»

آقای گامبینی که همراه با محققان آرژانتینی و اسپانیایی روی این پروژه کار می‌کند، با چالش‌ برانگیز اما راه‌گشا خواندن تولید جنین توسط لقاح مصنوعی خارج از بدن می‌گوید: «هنگام تلاش برای افزایش جمعیت یک گونه، مشکلات زیادی در رابطه با تولید مثل حاصل از جفت‌گیری دو والد که باهم ارتباط ژنتیکی دارند، وجود دارد. اما با استفاده از لقاح مصنوعی خارج از بدن قادر ترکیب اسپرم و تخمک گونه‌های مختلف الاغ با پیشینه ژنتیکی متفاوت و در نتیجه تولید جنین‌های زنده‌مان خواهیم بود.»

منبع: بخش فارسی سایت خبری یورو نیوز

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها