کد ABN و ACN استرالیا

کد ABN و ACN استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا راه های مختلفی وجود دارد که استفاده از هر یک در برگیرنده مزایای مختلفی بوده و شرایط خاصی برای خود دارد.

از آن میان می توان به روش هایی چون سرمایه گذاری، تجارت، تحصیل، زندگی، درمان و کار اشاره نمود. هر یک دارای شرایط خاص خود است.

شاخص هایی چون وجود اقتصادی قوی، نرخ ریسک پایین و دسترسی بسیار مناسب به بازار جهانی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارهای مختلف، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پیش رو برای متقاضیان و کارجویان محسوب گردد.

هر متقاضی و کارجویی برای آن که بتواند دارنده و مالک کسب و کاری در این کشور باشد، بایستی مجوزهای لازم برای آن حرفه را اخذ نماید. هر یک از این مجوزها روند های قانونی خاص خود را دارد. برای آشنایی با نحوه صحیح راه اندازی بیزینس (تجارت و یا حرفه) و یا حتی بهره مندی از امکان سرمایه گذاری در استرالیا، متقاضایان و کارجویان با اسامی ABN و ACN مواجه خواهند شد. این دو به عنوان یکی از دروازه های مهم برای اقامت و کار در استرالیا شناخته می شوند. در صورتی که قصد کسب اطلاعاتی در مورد درخواست شماره ABN و ACN استرالیا را دارید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با کارشناسان گروه کاریابی بین المللی پرواز همراه باشید.

ABN و ACN  چیست؟

اولین نکته ای که توجه به آن در مسیر درخواست برای دریافت شماره ABN و ACN استرالیا، ضروری به نظر می رسد  این است که ACN یا Australian Company Number به شماره‌ای اطلاق می شود که توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) برای هر شرکتی که تحت «قانون شرکت‌های مشترک المنافع» نسخه اصلاحی سال 2001 ثبت می‌شود، در سه گروه سه رقمی صادر می گردد. این کد باید در تمامی اسناد شرکت نمایش داده شود. کد ABN  معرفی کننده کسب و کار است، اما نمی توان آن را جایگزین کد مالیاتی دانست. این کد از 11 رقم منحصر به فرد تشکیل شده است. البته ممکن است این سوال مطرح شود که که به چه دلیل این دو را در این مقاله در کنار هم قرار داده شده است.

در پاسخ لازم به اشاره است که این دو شماره دارای وجود اشتراکاتی  هستند. کاربردهایی نیز برای آن دو متصور است.  به عنوان نمونه می‌توان اشاره نمود که در برخی از موارد از کد ABN به جای کد ACN استفاده می شود. در بخش‌های بعدی با این دو شماره، کاربردهای آنها و نحوه اخذشان بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربرد ACN و ABN

آشنایی با کاربردهای مهم و تاثیرگذار استفاده از کدهای ABN و ACN می‌تواند نگاه مناسب‌، دقیق و موثرتری به متقاضیان اقامت و کارجویان در استرالیا دهد. هنگامی که قصد سفارش و صدور صورت‌حساب به منظور شناساندن کسب و کار خود به دیگران را دارید، برای اجتناب از مالیات بر پرداختی‌ها و استفاده از PAYG، ادعای اعتبارات مالیاتی کالا و خدمات (GST) و نیز درخواست اعتبارات اعطای انرژی، باید از ABN استفاده نمود.

کد ACN  باید بر روی همه اسناد عمومی و اسناد قابل مذاکره ثبت شده باشد. باید اشاره نمود این کد را باید بر روی تمام اسناد تسلیم شده در ASIC، صورت حساب‌ها و فاکتورها، رسیدها (که به صورت ماشینی تولید نمی‌شوند)، سفارشات کالا و خدمات، سربرگ‌های تجاری، اطلاعیه‌های رسمی شرکت، چک و سفته و تبلیغات مکتوب درج شود.

شرایط استفاده از ABN به جای ACN

در شرایطی که متقاضی برای شرکت خود در استرالیا از کد  ABN یا شماره تجاری استرالیایی اخذ نموده باشد، می تواند  از آن به جای ACN استفاده نماید. برای این که بتوان با خیالی آسوده امور بیان شده را انجام داد، باید اطمینان حاصل شود که شماره تجاری متقاضی شامل شماره شرکت او باشد. در این حالت است که کد 11 رقمی مورد بحث در تمامی نقاطی که ACN به کار برده می‌شود، مورد استفاده خواهد بود. توجه به این نکته نیز ضروری است که بر اساس اعلام ASIC در مواردی نظیر بسته بندی و برچسب زدن پاکت نامه، اسناد حمل و نقل و برخی از تبلیغات، کارت‌های اعتباری و کوپن‌ها، رسیدهای ماشینی و مواردی از این قبیل، نیازی به استفاده از ACN نخواهد بود.

شرایط ضروری برای دریافت ABN

این احتمال وجود دارد که پس از بررسی ABN  و ACN موضوع الزام به اخذ این دو شماره مطرح شود. در ارتباط با این موضوع، لازم به یادآوری است که ABR وبسایتی است که قبل از شروع روند و پروسه مد نظر باید به آن مراجعه شود؛ چراکه برخی از افراد و کسب و کارها، توسط آن از دریافت این شماره معاف شده و در صورت اقدام، درخواست ایشان را رد می گردد. طبق اعلام این مرکز تنها افرادی که قصد ادامه روند و یا راه اندازی یک شرکت در استرالیا را دارند و هدف ایشان تامین منابع مرتبط با منطقه مالیاتی غیر مستقیم استرالیایی است و یا شرکتی مشمول قانون شرکت ها را راه اندازی خواهند نمود، می‌توانند برای دریافت ABN درخواست خود را در سازمان مربوطه ثبت نمایند. اگر قصد آشنایی بیشتر با هر یک از شرایط مذکور را دارید می توانید از خدمات حضوری و آن لاین گروه کارشناسان پرواز استفاده نمایید. این گروه امکان بهره مندی متقاضیان عزیز از خدمات مشاوره ای رایگان خود را به صورت آن لاین (برخط) از سراسر ایران و یا خارج از ایران را فراهم نموده است. برای این کار فقط کافی است از طریق درگاههای ارتباطی معرفی شده در ذیل صفحه با همکاران ما در تماس باشید، تا در حداقل زمان ممکن اطلاعات دقیق، صحیح و لازم در اختیار شما قرار گیرد.

روند درخواست و اخذ شماره ABN  استرالیا

روند درخواست و اخذ شماره ABN یکی از مواردی است که آشنایی با آن می‌تواند برای فرد متقاضی و یا کارجو مفید باشد. در ابتدا باید بررسی نمود که آیا بسته به شرایط خود نیازمند داشتن چه فاکتورهایی خواهد بود. هر فرد درخواست دهنده ممکن است ملزم شود تا موارد زیر را به عنوان شاخصه‌های مورد نیاز داشه باشد:

  • شماره پرونده مالیاتی (خود شخص، شرکا، مدیران و بنیان گذاران)
  • در صورتی که از یک نماینده ثبت شده مالیات یا BAS کمک می‌گیرید شماره ثبت آن را داشته باشید
  • اگر از مشاوران حرفه‌ای استفاده می‌کنید، شماره مشاور خود را داشته باشید
  • دارندگان ACN یا ARBN می‌توانند از طریق ASIC(کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا) برای دریافت ABN درخواست نمایند
  • ارائه تاریخ که انتظار می رود فعالیت تجاری آغاز گردد
  • مشخص نمودن نام حقوقی نهاد
  • تعیین نام همکاران در کسب و کار هدف
  • مشخص نمودن زمینه فعالیت تجاری
  • تعیین مکانی مشخص برای فعالیت کسب و کار

به محض تکمیل درخواست تا زمانی که تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه گردد، این امکان  برای متقاضیان پیش بینی شده است که به صورت آنلاین در جیان روند صدور ABN قرار گیرند. درخواست و مدارک ارائه شده توسط اداره مالیات استرالیا (ATO) ظرف 20 روز بررسی خواهند شد. در صورتی که نیاز به ارائه اطلاعات یا مدارک بیشتر باشد، به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به یادآوری است که متقاضی می‌تواند برای دریافت شماره ABN و ACN به صورت همزمان و به صورت موازی از طریق سایت خارجی خدمات ثبت کسب و کار اقدام نماید. این سایت، امکان آشنایی با سایر الزامات راه اندازی و اداره کسب و کار در استرالیا نظیر GST و ثبت شرکت را نیز فراهم نموده است. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با موضوع‌های بیان شده تنها کافی است بر روی نام آن کلیک نمایید تا به آن منتقل شوید.

شرایط اخذ ABN  برای کسب و کارهای خارج از استرالیا

در برخی از موارد متقاضی به عنوان فردی غیر مقیم در استرالیا متمایل به آن است که بداند که آیا قادر است تا با داشتن شرایطی خاص برای دریافت ABN درخواست دهد. در پاسخ باید اشاره نمود که اگر فرد قصد ادامه فعالیت شرکت و یا راه اندازی کسب و کاری جدید را داشته باشد، این امکان وجود دارد که برای این اقدام واجد شرایط شناخته شود.

برای دریافت ABN توسط این متقاضی غیر مقیم در استرالیا، ارائه یکی از مدارک مربوط به شماره پرونده مالیاتی استرالیا (TFN) و یا مدارک هویتی و اطلاعیه های رسمی در خصوص فعالیت‌های تجاری الزامی است. نگهداری شماره مرجع، بسیار ضروری است، چرا که در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که وی ملزم به ارائه دوباره درخواست گردد. اگر درخواست را ارسال گردد اما تمامی مدارک مورد نیاز ظرف حداکثر 43 روز تکمیل نگردد، متقاضی موفق به اخذ ABN نخواهد شد.

اگر قصد آشنایی بیشتر با هر یک از شرایط مذکور را دارید می توانید از خدمات حضوری و آن لاین گروه کارشناسان پرواز استفاده نمایید. این گروه امکان بهره مندی متقاضیان عزیز از خدمات مشاوره ای رایگان خود را به صورت آن لاین (برخط) از سراسر ایران و یا خارج از ایران را فراهم نموده است. برای این کار فقط کافی است از طریق درگاههای ارتباطی معرفی شده در ذیل صفحه با همکاران ما در تماس باشید، تا در حداقل زمان ممکن اطلاعات دقیق، صحیح و لازم در اختیار شما قرار گیرد.

یک کسب و کار در استرالیا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا شرایط دریافت ABN را فراهم کند؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک کسب و کار باید داشته باشد، فعالیتی تجاری است که شامل فروش تجاری محصولات یا خدمات بوده و از اندازه و مقیاس معقولی برخوردار است. فعالیت بیان شده باید به صورت تکرار شونده، سیستماتیک، سازماندهی شده و تجاری صورت بپذیرد و سوابق انجام آن نگهداری شوند. موارد بیان شده تنها برخی از ویژگی‌هایی هستند که باید یک فعالیت آنها را داشته باشد تا به عنوان بیزینس شناخته شود.

برای دریافت کدام یک از شماره‌های ABN و ACN باید اول درخواست دهیم؟

 

در روند راه اندازی کسب و کار ابتدا باید ACN را اخذ کنید و سپس در صورت نیاز و مشمول شرایط شدن برای اخذ ABN درخواست دهید.

چه تفاوت‌هایی میان ABN و ACN وجود دارد؟

ABN شماره‌ای تجاری است که برای همه نهادها از جمله معامله گران، مشارکت‌ها و شرکت‌ها توسط ATO صادر می‌شود؛ از طرفی ACN تنها مختص شرکت‌ها بوده و سازمان صادر کننده آن ASIC است.

آیا می‌توان تنها ACN را برای ادامه فعالیت شرکت اخذ کرد؟

در صورتی که شرکت فقط دارایی‌هایی را در اختیار داشته باشد و مستقیماً فعالیت‌های تجاری را انجام ندهد ممکن است نیازی به دریافت ABN نداشته باشد. همان‌طور که در متن به آن اشاره داشتیم، ABN از 11 رقم تشکیل شده که 9 رقم آن ارقام ACN هستند و تفاوت میان این دو شماره تنها در 2 عدد اول است.

درخواست  برای دریافت شماره های ABN و ACN  روندی است که به هنگام راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در استرالیا ضروری است. در کنار اخذ این شماره‌ها، افراد علاقه‌مند به راه اندازی تجارت و حرفه خود و شروع فعالیت تجاری در این کشور هستند. در نتیجه می توانند با داشتن شرایط خاص برای هر حرفه، نسبت به پیمودن مسیر مشخص اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان و کارجویان گرامی قصد آن را دارند تا نسبت به انجام این نوع خاص از فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری اقدام نمایند، بهتر است با مسائلی نظیر مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن کشور بیشتر آشنا شده و اطلاعاتی دقیق و صحیح را کسب نمایند. برای این منظور، بهترین روش‌، استفاده از اطلاعاتی است که در سایت‌های دولتی کشور استرالیا، و یا مطالعه مقالات قرار داده شده مرتبط در سایت گروه کاریابی پرواز و مشاوره با کادر مجرب این مجموعه، راه خود را انتخاب و در مسیر آینده مورد علاقه خود گام بر دارید.

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها