افزایش صدور اقامت دائم استرالیا (PR) از ۳۵ هزار به ۱۹۵ هزار نفر

افزایش صدور اقامت دائم استرالیا (PR) از ۳۵ هزار به ۱۹۵ هزار نفر

دولت استرالیا روز جمعه هفته قبل اعلام کرد که در سال جاری میزان جذب مهاجرت دائم خود را از ۳۵۰۰۰ به ۱۹۵۰۰۰ افزایش خواهد داد.

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CNBC وزیر استرالیا در یک نشست خبری که با سایر اعضای دولت داشته ضمن اشاره به کمبود نیروی کار در بسیاری از حوزه‌های شغلی و نبود نیروهای کار ماهر بر لزوم افزایش جذب مهاجر خارجی و صدور تعداد بالای اقامت دائم تاکید کرد.

این قانون البته استثناهایی را هم در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به پناهندگان و همچنین کسانی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اما هنوز شهروند این کشور نیستند، اشاره کرد. 

دولت استرالیا روز جمعه اعلام کرد با توجه به اینکه این کشور با کمبود شدید نیروی کار ماهر دست و پنجه نرم می‌کند، صدور اقامت‌های دائم استرالیا را از 35000 به 195000 نفر افزایش می‌دهد.

به نوشته CNBC، کلر اونیل، وزیر استرالیا، طی یک نشست دو روزه با حضور 140 نماینده دولت، اتحادیه‌های کارگری، برای رسیدگی به کمبود مهارت‌های آسیب دیده ناشی از همه گیری کرونا بر لزوم افزایش تعداد پذیرش مهاجران خارجی در سال جاری (2022) و سال 2023 تاکید کرد.

خانم اونیل در این نشست از مشکلات متعدد و آسیب‌های ناشی به وجود آمده در طی دو سال گذشته خبر داد. وی گفت پرستاران استرالیایی در دو سال گذشته در دو الی سه شیفت کار کرده‌اند و فشار زیادی را تحمل نمودند، پروازها به دلیل کمبود تقاضا کارکنان زمینی لغو و میوه‌ها روی درختان به دلیل کمبودنیروهای کار بروی درختان پوسیده شدند و بسیاری از کارها و مشاغل به دلیل نبود نیروهای متخصص موقتاً تعطیل شدند.

این مقام بلند پایه استرالیایی در ادامه گفت: «اما تأثیر کووید 19 به قدری شدید بوده است که حتی اگر همه احتمالات را از بین ببریم، باز هم در کوتاه مدت با کمبود هزاران نیروی کار مواجهیم».

او برنامه‌هایاقامت استرالیا که بیش از 70 برنامه ویزای منحصربفرد هستند را “بسیار بد” توصیف کرد و گفت استرالیا هیئتی را برای اصلاح و بهینه‌سازی برنامه‌های مهاجرتی خود در راستای منافع ملی ایجاد خواهد کرد.

منبع: برای مشاهده اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

مشاوره تخصصی مهاجرت

فهرست مطالب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها